کارآگاه ارشد تحقیقات توضیح می دهد که چگونه اسمولت از منظر شاهد از قربانی به مظنون تبدیل شد – سی بی اس شیکاگو


موگو اودیگوه و چارلی دی مار

شیکاگو (CBS) – کارآگاه رئیس پلیس شیکاگو جوسی اسمولت در دادگاه اسمولت در روز سه شنبه شهادت داد و توضیح داد که تحقیقات او چگونه به طرز شگفت انگیزی تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: «کابوی ترسناک» به دلیل اهانت به دادگاه به 90 روز زندان محکوم شد

اسمولت متهم است که به پلیس شیکاگو دروغ گفته و ادعا می کند که قربانی یک حمله نژادپرستانه و همجنسگرا هراسی شده است. او با رفتارهای بی‌نظم اسمولت برای شش فقره جنایت مواجه است که هر کدام در صورت مجرم شناخته شدن به سه سال زندان محکوم می‌شوند.

اسمولت، یک مرد سیاه‌پوست و آشکارا همجنس‌گرا، به پلیس گفت که در حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ در حالی که به خانه می‌رفت مورد حمله قرار گرفت. او مدعی شد که دو مرد نقابدار (یکی کلاه قرمزی به سر داشت) توهین های نژادپرستانه و همجنسگرا هراسی را فریاد می زدند. او را زدند و طناب به گردنش انداختند و دارو ریختند.

پلیس بعداً فاش کرد که اسمولت در واقع 3500 دلار به دو برادر پرداخت کرده است.

در یک بیانیه عمومی در روز دوشنبه، وکلای اسمولت ادعا کردند که او در واقع قربانی حمله ای بوده است که توسط برادران آبل اوسوندیرو انجام شده است، که گفته شد پلیس “عجله دارد” اسمولت را به سازماندهی این کلاهبرداری متهم کند.

اما مایکل تیس، کارآگاه پلیس شیکاگو، بازپرس ارشد پرونده، که اولین کسی بود که در محاکمه اسمولت به جایگاه شاهد فراخوانده شد، اصرار داشت که این پرونده عجله نکرده است.

آنها هیئت منصفه را راهنمایی کردند که چگونه اسمولت از یک قربانی به یک مظنون تبدیل شد. او گفت که 24 تا 26 افسر برای حل جنایات گزارش شده توسط اسمولت اختصاص داده شده اند و در مجموع بیش از 3000 ساعت کار کرده و حداقل 1500 ساعت فیلم نظارتی را بررسی کرده اند.

“وحشتناک بود. جنایت یک جنایت نفرت بود. یک طناب وجود داشت. تز شهادت داد. “بازار سقوط کرد – همه خواهان پاسخ بودند. آنها می خواستند بدانند چه اتفاقی افتاده است.»

بیشتر بخوانید: شهرستان کوک بیش از 1000 قتل را برای اولین بار از سال 1994 انجام داده است

پلیس در این ویدئو دو مرد را به عنوان مظنون شناسایی کرد، اما کارآگاهان نمی دانستند این افراد چه کسانی هستند. سپس، یک بحران بزرگ در پرونده به وجود آمد. برادران آبل و اولا اوسوندایرو در یک ویدیوی به اشتراک گذاری سواری که در شب حمله گرفته شده بود شناسایی شدند.

اسمولت در تلویزیون دولتی ظاهر شد و گفت متقاعد شده است که مردانی که در ویدئوی نظارتی به او حمله کردند، بودند. کارآگاهان فکر می کردند که پرونده را حل کرده اند.

پس از بازداشت، برادران به بازرسان گفتند که همه اینها کلاهبرداری بوده است. پلیس چندین روز تلاش کرد تا مطمئن شود داستان های برادران معتبر است.

تس گفت: «پس از تحقیقات، ما به این نتیجه رسیدیم که جنایت نفرت ادعا شده در واقع یک حادثه ساختگی بوده و هیچ جنایت ناشی از نفرت رخ نداده است.

حملات از طناب‌هایی که برادران در کرافتی بیور خریدند، یک فروشگاه سخت‌افزار در نزدیکی خانه‌شان، تا کلاه قرمزی و ماسک اسکی که گفته می‌شود اسمولت برای خرید لوازم به آنها داده بود، تا ویدیویی که ماشین اسمولت را نشان می‌دهد، خریداری کردند. فرار، کارآگاه Thes گفت که شواهد نشان می دهد که اسمولت حمله را سازماندهی کرده است.

کارآگاه همچنین توضیح داد که اسمولت در طول تحقیقات همکاری نکرد و گفت که تلفن خود را تحویل نمی‌دهد و سواب گونه‌ای را برای DNA مهاجم ارائه نمی‌کند تا ببیند آیا روی طنابی که به گردن او بسته شده است یا خیر.

همچنین روز سه‌شنبه، هیئت منصفه شواهد ویدئویی را دید که حرکات برادران اسمولت و اوسوندایرو را نشان می‌داد. متهمان ادعا می کنند که او واقعاً حمله کرده است، اما پلیس می گوید که او برای کمک به آماده شدن برای حمله هزینه کرده است. این ویدئو شب قبل از حمله مشکوک و همچنین درست قبل از وقوع حمله را نشان می دهد.

اخبار بیشتر: سه مجروح در برخورد ناپرویل روت 59 با کامیون کشتی باری

قاضی پرونده به هیئت منصفه دستور داده است تا ساعت 19 روز محاکمه آماده حضور در دادگاه باشند و قرار است دادگاه تا پایان هفته جاری یا حداکثر اوایل هفته آینده خاتمه یابد.