مقایسه بنز کلاس S و هیوندا سنتنیال سدان های لوکس (4)

بررسی خودرو دیگنیتی جدید - اتومبیل صمد شکر الهی استفاده از سیستم نورپردازی محیطی مخفی در زیر تریم چوبی داشبرد و رودریها و کنسول میانی کشیده جلو و عقب در کنار انتقال تقریبا تمامی مجموعه کلیدهای کنترلی به سیستم مولتی مدیا از طریق اهرم گردشی قرار گرفته بر کنسول میانی، در عین سادگی جلوه بسیار آینده نگرایانهای به نمای داخلی کلاس اس میدهد. این محصول تنها یک بار با نام LZ450 در نمایشگاه خودرو بین المللی نیویورک در سال 2001 میلادی به منظور سنجش طبع مشتران آمریکایی به نمایش درآمد اما تقریبا جایی جز بازار داخلی کره به فروش نرسید. این محصول که از ابتدا در بیشتر بازارهای جهان با نام اِکوئِس (Equus/به معنای اسب در زبان لاتین) شناخته میشد؛ با تکیه بر طراحی و پلتفرمی کاملا جدید موفق شد به بازار آمریکای شمالی نیز راه رونمایی از ریرا اولین خودروی صد درصد ملی – آکادمی مالی مسعود پیدا کند. قوسها به اندازهای در طراحی نمای خارجی جلوه میکرد که با ورود نسل ششم () به بازار که فاقد این قوسها بود، نقدهایی مبنی بر میانهروی مجدد مرسدس بنز در طراحی ظاهری برترین محصول این برند وارد شد. ​​!


خودرو دنا پلاس

خودروها، روانکارهای مختلفی در بخشها و قطعات گوناگون خود دارند که در عین تفاوت، وظیفه اصلی تمام آنها، روانکاری قطعات فلزی است که در تماس با هم مشغول کارند. در نقطه ی مقابل، بی ام و در قالب سری های خود تلاش بر نشان دادن چهره ای خشن، اسپرت و قطعا جوان پسندتر دارد. در مقابل، شاهین با صندوق عقب ۴۲۰ لیتری ساخته میشود. نمای داخلی این خودرو با تمرکز بر آسایش و راحتی سرنشینان عقبی طراحی شده است چرا که ماهیت سواری با این خودرو بیشتر بر سبک شوفر متمرکز شده است و نه رانندگی شخص مالک. هیوندای سنتنیال با جود سابقه نه چندان طولانی خود در برابر مرسدس بنز کلاس اس، در نسل دوم انقلاب طراحی را شاهد بود که با وجود همه تمایزها همچنان پیرو زبان طراحی میانهرو برند هیوندای در سالهای پیش از 2010 بود. در بخشهای بعدی، تفاوتهای شاهین اتوماتیک با کوییک دندهای و تفاوتهای شاهین دندهای با کوییک دندهای را توضیح میدهیم. در این مقاله، ۲ خودروی پرطرفدار کوییک و شاهین را از نظر امکانات رفاهی و ویژگیهای فنی مقایسه کردیم. نسل پنجم کلاس اس در مقایسه با نسل چهارم از دیدگاه کلی تغییرات فاحشی به همراه نداشت و از این رو به سرعت به عنوان جایگزین جدید کلاس اس درجهان مورد پذیرش واقع شد اما در عین حال همین تغییرات به ظاهر جزئی انقلابی در زبان طراحی این برند لوکسساز در آن دوران به شمار میآمد که حاصل ذوق بیمانند گوردِن وَگنر، سر طراح وقت مرسدس بنز بود. ᠎​!


خودرو فیدلیتی بنز تمرکز بیشتری بر روی فضاهای داخلی جادارتر با امکاناتی لوکس تر دارد در حالی که تمامی آپشن های بی ام و در خدمت لذت بیشتر از رانندگی و ایجاد هیجان است. در مقایسه با از خطوط تیز بیشتری در طراحی خود بهره گرفت که مهمترین آنها تیز شدن گرافیک چراغهای جلو و تغییر گرافیک مثلث مانند چراغهای عقب به مستطیلی عمودی در بخش انتهایی خودرو بود. تیپ دنده اتوماتیک این خودرو هم قرار است در آینده عرضه شود که احتمالاً دارای آپشنها و امکانات بیشتری میباشد. در این مقاله میخواهیم به تفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک اشاره کنیم تا ببینیم این دو نسخه از سدان نسبتا جدید ایران خودرو که به نوعی جزو لوکسترین تولیدات داخلی نیز محسوب میشوند، از چه جهاتی با یکدیگر تفاوت دارند. امکانات هایما توربو در زمان خودش مناسب بود اما امروزه جزو حداقلهای مورد قبول مشتریان ایرانی به حساب میآید.


خودرو دیگنیتی

اما در جعبه دنده غیر ترتیبی امروزه متداول است و در اکثر خودروها استفاده میشود و امکان تعویض دنده از 1 به 3 وجود دارد. حدود 10 سال پیش با واردات رسمی هیوندای سنتنیال، سدان فول سایز لوکس هیوندای به ایران، مردم کشور برای اولین بار چشمشان به جمال خودرویی فول سایز و لوکس از دیار چشم بادامیهای غیر ژاپنی روشن شد. نسل دوم هیوندای سنتنیال با جهشی قابل توجه از دیدگاه طراحی و توان فنی با کد شناسایی در سال 2009 روانه بازار جهانی شد. خوشبختانه بازار ایران نیز از حضور نسل دوم سنتنیال (تولید از 2009 تا 2016) بهرهمند شد که در مدلهای 2011 تا 2013 به کشور وارد شدند. در نتیجه را میتوان آخرین نسل کلاس اس دانست که به صورت رسمی شانس حضور در بازار ایران را یافت تا به عنوان یکی از برترینهای دسته سدانهای لوکس سایز بزرگ در کشور خودنمایی کند. با توجه به روابط دیپلماتیک بسیار خوب ایران با کشور آلمان؛ پیش و پس از انقلاب، شانس آن را داشتیم تا پس از شاهد حضور چهار نسل دیگر مرسدس بنز کلاس اس (، ، و ) در بازار ایران باشیم.